• Newsletter 44

Importanța berii pentru organism la început de toamnă

Complexul de vitamine B, esențial pentru buna funcționare a organismului uman, are o influență directă asupra multor procese metabolice și este, cu siguranță, un aliat pentru sistemul nostru imunitar în lunile de toamnă. Trecerea la un nou sezon determină schimbări în organism, iar necesarul de vitamine crește. Astfel, pentru a evita carențele în această perioadă, este important să includem în alimentația noastră cât mai multe surse de vitamine de tip B.

Care sunt cele mai cunoscute vitamine de tip B și cum contribuie la sănătatea noastră?

Vitamina B1 și vitamina B12 influențează sistemul nervos și psihicul, contribuind la creșterea capacității de memorare și atenție, la menținerea bunei dispoziții și a energiei pe parcursul zilei și la păstrarea echilibrului psihic. De asemenea, vitamina B9 sau acidul folic, asigură sănătatea creierului și poate reduce riscul de apariție a bolii Alzheimer.

Pe de altă parte, cel mai important rol al vitaminei B2 este cel de fixare a fierului în hemoglobină, iar necesarul de vitamina B2 este mai crescut în situații de stres și atunci când organismul este suprasolicitat fizic prin practicarea unui sport sau în perioada sarcinii.

Vitamina B3 este cunoscută pentru rolul său în funcționarea normală a aparatului digestiv și pentru favorizarea circulației cerebrale, iar vitamina B5 reduce stresul și încetinește procesul de îmbătrânire. Vitaminele de tip B acționează și asupra sistemului imunitar. Din toată gama de vitamine de tip B, vitamina B6 este cea mai cunoscută pentru efectul său benefic în lupta cu virozele respiratorii sau gripa specifică sezonului rece.

*Sursă foto: 123rf.com

 

Berea consumată moderat poate fi și o sursă de vitamine de tip B

Image 004

O sursă bună de vitamine de tip B sunt și cerealele (orz, grâu) și drojdia de bere. Deși acestea nu pot fi consumate ca atare, proprietățile lor se regăsesc și în bere, care atunci când este consumată cu moderație, poate fi parte a unui stil de viață sănătos. Fiind preparată din ingrediente naturale, cum sunt malțul din cereale (cel mai adesea orz), hamei, drojdie și apă, berea conține minerale, vitamine din grupul B, fibre și polifenoli care pot avea o contribuție pozitivă la dieta alimentară. Biodisponibilitatea vitaminelor B din bere (B3, B6, B12) a fost confirmată și de cercetări științifice care au arătat un nivel crescut de absorbție al vitaminelor B în cazul consumului moderat de bere (330 ml pe zi pentru femei și 660 ml pe zi pentru bărbați).

„Aportul de vitamine provenit din alimentație este extrem de important pentru organism. Din fericire, vitaminele de tip B se regăsesc într-o gamă diversificată de alimente și pot fi cu ușurință integrate în dietă, precum oleaginoasele sau rădăcinoasele, care pot fi consumate oricând în timpul zilei, ca gustare. Legumele și fructele sunt importante surse de vitamine B, însă există și alte alimente care le conțin, precum ouă, ficat, lactate, ciuperci, fasole sau struguri. Chiar și berea, care pe lângă sodiu și proteine, conține și vitamine din complexul B: niacina (B3), riboflavina (B2), piridoxina (B6) și acidul folic (B9). Berea este, de altfel, singura băutură cu conținut de alcool în care se regăsesc vitamine de tip B”, a declarat dr. Corina Zugravu, Președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție.

*Sursă foto: irishtimes.com

Cuvânt înainte

NOUTĂȚI

European Beer and Health Symposium, ediția a opta

European Beer and Health 2017 a avut loc la Bruxelles și a reunit experți și oameni de știință din întreaga lume. Aceștia au confirmat că atunci când este consumată moderat, berea poate fi integrată într-un regim alimentar echilibrat și sănătos. În premieră în istoria simpozionului, un reprezentant al comunității șt...

Mai mult

Newsletter

Abonează-te la newsletterul nostru și fii la curent cu ultimele informații ale Centrului.