• Newsletter 35

Trei secrete pentru a fi în formă de sărbători, fără să renunți la ceea ce îți face plăcere

Pe lângă cadouri, cu toții ne pregătim deja să punem pe listele de cumpărături alimentele pe care le vom așeza pe mese de sărbători. Teama că această perioadă s-ar putea solda cu câteva kilograme în plus pentru siluetă, ne poate însă determina să eliminăm din meniul acestor zile o parte din preparatele care de fapt ne fac plăcere.

Nutriționiștii ne spun însă că există mici secrete care ne permit să ne bucurăm așa cum se cuvine de mesele cu familia și prietenii, fără a ne pune la încercare silueta.

Consumul moderat

Potrivit nutriționiștilor, condiția pentru a ne putea bucura de cât mai multe dintre preparatele specifice acestei perioade, este moderația.

"Sărbătorile vin întotdeauna cu o multitudine de tentații culinare, mesele pline și meniurile îmbelșugate întregind, de cele mai multe ori, atmosfera de sărbătoare. Gândul că silueta lor ar avea de suferit poate să îi oprească însă pe mulți din a savura anumite preparate servite la o masă, deși acestea se numără chiar printre preferințele lor culinare. Pentru a păstra starea de bine a organismului și a ne bucura pe deplin de această perioadă petrecută cu cei dragi, cel mai bine este să gustăm din tot ceea ce ne place, dar să nu uităm niciodată să o facem cu moderație. Consumul moderat, aplicat atât în cazul alimentelor care ne plac, cât și în cazul băuturilor, reprezintă o condiție esențială pentru un tonus bun în această perioadă", spune dr. Corina Zugravu, Președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție.

Mișcarea

La fel de important este să nu uităm să facem mișcare. Pot fi și doar plimbări scurte, pe jos, în aer liber, de 15 - 20 de minute în fiecare zi, sau pe bicicletă, dacă timpul ne va mai permite. Acest exercițiu fizic ne va menține un tonus bun, ne va activa metabolismul și va ajuta sistemul digestiv. Astfel, revenirea la activitățile obișnuite de după perioada sărbătorilor se va face mult mai ușor.

Consumul alimentelor și băuturilor care favorizează starea de bine a organismului

Un alt secret ușor de pus în practică este alternarea tuturor grupelor alimentare și cel puțin o masă pe zi care să includă multe fructe și legume. Pentru a oferi organismului nostru o cantitate optimă de nutrienți, este recomandat să consumăm fructe și legume din toate cele cinci culori: verde, alb, galben/portocaliu, roșu, albastru/mov. În același timp, este important să evităm alimentele puternic procesate sau concentrate.

"Și băuturile pe care le consumăm în timpul mesei au un rol important în menținerea stării de bine a organismului, cu atât mai mult cu cât unele dintre ele nici nu ne pun în pericol silueta. Berea este o astfel de băutură care datorită conținutului său de vitamine de tip B, vitamine recunoscute pentru contribuția lor la starea de bine a organismului, poate fi o alegere foarte bună pentru mesele de sărbători, în condițiile în care este consumată cu moderație. Mai mult, are un aport caloric redus, de 105 kcal în cazul unui pahar de 250 ml de bere cu alcool și 50 kcal în cazul unuia de 250 ml de bere fără alcool, care ne permite să ne menținem silueta. Mai mult, în condițiile unui consum moderat, datorită conținutului de fibre (solubile), berea poate contribui la un tranzit intestinal optim, ușurând digestia", completează dr. Corina Zugravu.

 

Cuvânt înainte

NOUTĂȚI

European Beer and Health Symposium, ediția a opta

European Beer and Health 2017 a avut loc la Bruxelles și a reunit experți și oameni de știință din întreaga lume. Aceștia au confirmat că atunci când este consumată moderat, berea poate fi integrată într-un regim alimentar echilibrat și sănătos. În premieră în istoria simpozionului, un reprezentant al comunității șt...

Mai mult

Newsletter

Abonează-te la newsletterul nostru și fii la curent cu ultimele informații ale Centrului.