• Newsletter 33

Trei recomandări nutriționale care pot influența pozitiv funcționarea sistemului digestiv

image2

Vital pentru starea de bine a organismului, funcționarea sistemul digestiv influențează nu doar greutatea corporală ci și imunitatea. Astfel, menținerea sănătății sistemului digestiv face parte dintr-un stil de viață sănătos. Un element cheie în digestie este, bineînțeles, dieta! Fibrele, magneziul și acizii grași Omega 3 sunt incluși de nutriționiști pe lista recomandărilor atunci când vine vorba despre menținerea în parametri normali a funcționării sistemului digestiv.

Morcovii, surse de fibre și magneziu, elemente benefice pentru digestie

Morcovii aduc un aport semnificativ de fibre în organism. O porție medie de morcov crud, mai exact 128 grame, conține o cantitate de 4 grame de fibre. Având un conținut bogat în calciu, fosfor și magneziu, morcovii ajută organismul la menținerea oaselor puternice și a unui sistem nervos sănătos. Potrivit medicilor specialiști, magneziul prezent în aceste legume joacă, la rândul său, un rol important în digerarea grăsimilor și absorbția substanțelor nutritive.

Un sistem digestiv sănătos cu ajutorul consumului de pește

Omega 3 este un compus lipidic necesar pentru sănătatea organismului și care este prezent în carnea de pește. Includerea cărnii de pește(somon, sardine, hering) în meniu poate fi foarte eficientă împotriva problemelor digestive. Consumul cărnii de somon poate asigura 61,2% din doza zilnică recomandată de Omega 3, în timp sardinele și heringul conțin în medie 1 gram de Omega 3 la 100 grame de carne și ar putea furniza 50% din necesarul zilnic de acizi grași esențiali unei bune funcționări a organismului.

Berea, un posibil aliat pentru buna funcționare a sistemului digestiv

Potrivit studiilor realizate în domeniu, datorită fibrelor solubile pe care le conține, berea poate avea un efect benefic asupra sistemului digestiv. Pentru a putea beneficia de posibilele efectele benefice ale consumului de bere, specialiștii pun accentul însă pe moderație. ”Berea este o băutură-aliment care prin conținutul de fibre (solubile) ar putea stimula secreția de gastrină, colecistochinină, pancreatite, enzime și acid gastric, substanțe care pot contribui la favorizarea unui tranzit intestinal adecvat. Toate acestea însă pot fi posibile doar în condițiile unui consum moderat de bere”, afirmă Dr. Corina Zugravu, Preşedintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie. Un consum moderat de bere înseamnă 330 ml/zi în cazul femeilor și 660 ml/zi în cazul bărbaților. 300 ml de bere pot conține până la un gram de fibre solubile.

Cuvânt înainte

NOUTĂȚI

Legumele cu frunze verzi, cerealele integrale și berea – posibili aliați ai sistemului osos

Osteoporoza este o afecțiune des întâlnită în rândul tuturor persoanelor, în special în rândul femeilor ajunse la vârsta menopauzei. Aceasta provoacă apariția oaselor fragile, predispuse la fracturi, care se pot rupe la mișcări bruște sau chiar la cel mai mic efort depus.

Mai mult

Newsletter

Abonează-te la newsletterul nostru și fii la curent cu ultimele informații ale Centrului.